Handelsbetingelser

1. KØB HOS BIKE&CO

Firma navn:  BIKE&CO DANMARK ApS

CVR-nr.:       36397861

Adresse.:      Stribvej 1. 8940 Randers SV

E-mail adr.:   info@bikeandco.dk

Tlf nr.:           86 40 15 20

BIKE&CO opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne er dagspriser. Købsaftaler indgås på dansk. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg: Et køb som er foretaget i en fysisk butik som er medlem af BIKE&CO Danmark ApS. Ved butikssalg ydes der som regel en kontant returret, medmindre andet står skrevet hos den enkelte butik eller på den enkelte butiks kvittering/faktura. Returvaren skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny. Et køb foretaget i en bestemt fysisk butik som er medlem af BIKE&CO Danmark ApS, kan ikke nødvendigvis byttes i en anden fysisk butik som også måtte være medlem af BIKE&CO Danmark ApS, det er op til den enkelte butik. 

5. LEVERING

Lagervarer leveres inden for 2-5 arbejdsdage. I tilfælde af ferie i henhold til kalenderåret kan leveringstiden blive forlænget!

Levering sker med GLS eller Post Danmark A/S. Vi leverer indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af købets samlede beløb.

Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

Prisen er 49,- kr. for levering med GLS når det samlede beløb er under 499,- kr. Samlet køb over 500,- kr. leveres fragtfrit med GLS til en pakkeshop eller til en erhvervs adresse.

Prisen er 59,- kr for levering med Post Danmark når det samlede beløb er under 798,- kr. Samlet køb over 799,- kr. leveres fragtfrit med Post Danmark til en privat adresse.

6. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst.


7. BETALING

De mulige betalingsmåder er: • Dankort • Visa Dankort • Visa Electron • MasterCard, Visa, Maestro, JCB, Diners og American Express • Kontant (kun butikssalg) Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling. Der tages ikke gebyr ved betaling på bikeandco.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra bikeandco.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

8. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos bikeandco.dk Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.  

Varen sendes til: Bike&Co Danmark ApS Stribvej 1. 8940 Randers SV

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på telefon nr. 86 40 15 20 og tryk 1 for spørgsmål vedr. webordre.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på http://www.kfst.dk/ eller via forbrug.dk på http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine...



9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles BIKE&CO inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til BIKE&CO’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af BIKE&CO.

10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til BIKE&CO, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er 200,- kr. pr. halve time inkl. moms.

Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør som ikke hører til varen, som ikke umiddelbart fremgår på den medsendte returseddel, kan BIKE&CO ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

11. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til BIKE&CO skal være forsvarligt indpakket. BIKE&CO anbefaler, at varen returneres via den medsendte returlabel (Hvis man har mistet sin returlabel kan man ringe og rekvirere en ny på 86401520 og tast valg 1.) eller at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i transportørens track and trace system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til BIKE&CO. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af BIKE&CO.

12. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler BIKE&CO, at De retter henvendelse til BIKE&CO på info@bikeandco.dk eller på telefon 86401520.

14. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.



  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.

  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato.

  • Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

  • BIKE&CO forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt.

  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.



KØBEREGLER

1. Reklamationsret

2. Garanti

3. Ombytningsret

4. Rimelig tid

5. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev leveret. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Viser en mangle sig indenfor de første 6 måneder efter levering er der en formodning for at manglen var tilstede ved levering. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

FORTRYDELSESRET

DEN LOVPLIGTIGE 14 DAGES FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret

2. Sådan returnerer du varen

3. Forsvarlig returnering. Se punkt 11.

4. Er De i tvivl. Se punkt 12.

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Du har som forbruger 14 dage til at meddele os om at du ønsker at returnere varen, og herefter har du 14 dage til at returnere varen.

Fortrydelsesretten løber fra den dag varen modtages. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen frem til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give BIKE&CO tydelig besked om dette.

Varens stand, når du sender den retur.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungere på. Du må med andre ord bruge produktet som du ville prøve det i en almindelig butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme. som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;



  • du bryder en eventuelt plombering eller forsegling på varens originale indpakning/emballage.



Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL INDPAKNING/EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL INDPAKNING/EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af varens handelsmæssige værdi, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af BIKE&CO, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Er en vare leveret mangelfuld fra BIKE&CO kan købelovens mangelsregler finde anvendelse.


2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er to måder hvorpå De kan returnere varen på:

1: De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet. I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til BIKE&CO.

2: De kan modtage varen og senest 14 dage efter du har givet os meddelelse om din fortrydelse, returnere varen til BIKE&CO. I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos BIKE&CO.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidpunktet for varens levering.

Varen sendes til: 

BIKE&CO Danmark ApS, Stribvej 1, 8940 Randers SV

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse herom og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos bikeandco.dk. Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! BIKE&CO anbefaler, at varen returneres via den medsendte returlabel (Hvis man har mistet sin returlabel kan man ringe og rekvirere en ny på 86401520 og tast valg 1.) eller at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i transportørens track and trace system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til BIKE&CO. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af BIKE&CO.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for cykler. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højest at beløbe sig til ca. 150,- kr.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din belutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vedlæg fortrydelsesformular som kan downloades på linket herunder, udfyldes og udskrives.

Tilknyttet fil: File iconBike&Co fortrydelsesformular.pdf (1 MB)

HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)

For at du kan indgå aftale med os på bikeandco.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos BIKE&CO Danmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for BIKE&CO Danmark ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på bikeandco.dk er BIKE&CO Danmark ApS. Vi opbevarer ikke kunde oplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kunde oplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til bikeandco.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos BIKE&CO Danmark ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til BIKE&CO Danmark ApS via e-mail info@bikeandco.dk.

Cookies

På bikeandco.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på bikeandco.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Log statistikken anvendes kun med det formål, at optimere bikeandco.dk

Om Bike&Co.dk

Butikskæden som i dag hedder Bike&Co blev etableret i 1978, en stor cykelkæde med cykelbutikker landet over. Din lokale Bike&Co butik er fagmanden, der kan sit kram ned til mindste møtrik. Vi sælger kun køreklare cykler. Det er det, vi kalder samlet pris og det baner vejen for den velkendte cykelglæde. Mosquito Amba og Cykel-X-Perten Amba som har været navnet på kæden senest, blev i December 2014 opkøbt af Bike&Co og kører nu under navnet Bike&Co Danmark ApS.

Butikker

> Find butik
> Åbningstider

BEMÆRK:
info@bikeandco.dk og 86401520 er kun kontakt muligheder til Bike&Co´s hovedkontor.

Kundeservice



Bike & Co Danmark APS   Stribvej 1   8940 Randers SV   Tlf: 86 40 15 20   info@bikeandco.dk