Handelsbetingelser

1. KØB HOS BIKE&CO

Firma navn:  BIKE&CO DANMARK ApS

CVR-nr.:       36397861

Adresse.:      Stribvej 1. 8940 Randers SV

E-mail adr.:   info@bikeandco.dk

Tlf nr.:           86 40 15 20

BIKE&CO opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne er dagspriser. Købsaftaler indgås på dansk. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg: Et køb som er foretaget i en fysisk butik som er medlem af BIKE&CO Danmark ApS. Ved butikssalg ydes der som regel en kontant returret, medmindre andet står skrevet hos den enkelte butik eller på den enkelte butiks kvittering/faktura. Returvaren skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny. Et køb foretaget i en bestemt fysisk butik som er medlem af BIKE&CO Danmark ApS, kan ikke nødvendigvis byttes i en anden fysisk butik som også måtte være medlem af BIKE&CO Danmark ApS, det er op til den enkelte butik. 

5. LEVERING

Lagervarer leveres inden for 2-5 arbejdsdage. I tilfælde af ferie i henhold til kalenderåret kan leveringstiden blive forlænget!

Levering sker med GLS eller Post Danmark A/S. Vi leverer indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af købets samlede beløb.

Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

Prisen er 49,- kr. for levering med GLS når det samlede beløb er under 499,- kr. Samlet køb over 500,- kr. leveres fragtfrit med GLS til en pakkeshop eller til en erhvervs adresse.

Prisen er 59,- kr for levering med Post Danmark når det samlede beløb er under 798,- kr. Samlet køb over 799,- kr. leveres fragtfrit med Post Danmark til en privat adresse.

6. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst.


7. BETALING

De mulige betalingsmåder er: • Dankort • Visa Dankort • Visa Electron • MasterCard, Visa, Maestro, JCB, Diners og American Express • Kontant (kun butikssalg) Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling. Der tages ikke gebyr ved betaling på bikeandco.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra bikeandco.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

8. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos bikeandco.dk Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.  

Varen sendes til: Bike&Co Danmark ApS Stribvej 1. 8940 Randers SV

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på telefon nr. 86 40 15 20 og tryk 1 for spørgsmål vedr. webordre. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på http://www.kfst.dk/ eller via forbrug.dk på http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine.

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg


 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - -http://ec.europa.eu/odr



9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles BIKE&CO inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til BIKE&CO’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af BIKE&CO.

10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til BIKE&CO, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er 200,- kr. pr. halve time inkl. moms.

Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør som ikke hører til varen, som ikke umiddelbart fremgår på den medsendte returseddel, kan BIKE&CO ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

11. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til BIKE&CO skal være forsvarligt indpakket. BIKE&CO anbefaler, at varen returneres via den medsendte returlabel (Hvis man har mistet sin returlabel kan man ringe og rekvirere en ny på 86401520 og tast valg 1.) eller at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i transportørens track and trace system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til BIKE&CO. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af BIKE&CO.

12. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler BIKE&CO, at De retter henvendelse til BIKE&CO på info@bikeandco.dk eller på telefon 86401520.

14. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.



  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.

  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato.

  • Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

  • BIKE&CO forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt.

  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.



KØBEREGLER

1. Reklamationsret

2. Garanti

3. Ombytningsret

4. Rimelig tid

5. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev leveret. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Viser en mangle sig indenfor de første 6 måneder efter levering er der en formodning for at manglen var tilstede ved levering. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

FORTRYDELSESRET

DEN LOVPLIGTIGE 14 DAGES FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret

2. Sådan returnerer du varen

3. Forsvarlig returnering. Se punkt 11.

4. Er De i tvivl. Se punkt 12.

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Du har som forbruger 14 dage til at meddele os om at du ønsker at returnere varen, og herefter har du 14 dage til at returnere varen.

Fortrydelsesretten løber fra den dag varen modtages. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen frem til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give BIKE&CO tydelig besked om dette.

Varens stand, når du sender den retur.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungere på. Du må med andre ord bruge produktet som du ville prøve det i en almindelig butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme. som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;



  • du bryder en eventuelt plombering eller forsegling på varens originale indpakning/emballage.



Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL INDPAKNING/EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL INDPAKNING/EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af varens handelsmæssige værdi, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af BIKE&CO, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Er en vare leveret mangelfuld fra BIKE&CO kan købelovens mangelsregler finde anvendelse.


2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er to måder hvorpå De kan returnere varen på:

1: De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet. I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til BIKE&CO.

2: De kan modtage varen og senest 14 dage efter du har givet os meddelelse om din fortrydelse, returnere varen til BIKE&CO. I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos BIKE&CO.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidpunktet for varens levering.

Varen sendes til: 

BIKE&CO Danmark ApS, Stribvej 1, 8940 Randers SV

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse herom og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos bikeandco.dk. Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! BIKE&CO anbefaler, at varen returneres via den medsendte returlabel (Hvis man har mistet sin returlabel kan man ringe og rekvirere en ny på 86401520 og tast valg 1.) eller at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i transportørens track and trace system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til BIKE&CO. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af BIKE&CO.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for cykler. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højest at beløbe sig til ca. 150,- kr.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din belutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vedlæg fortrydelsesformular som kan downloades på linket herunder, udfyldes og udskrives.

Tilknyttet fil: File iconBike&Co fortrydelsesformular.pdf (1 MB)

Persondatapolitik i forhold til medlemmer af og samarbejdspartnere med BIKE&CO Danmark ApS

Denne persondatapolitik gælder for


BIKE&CO Danmark Aps


Stribvej 1


8940 Randers SV


BIKE&CO Danmark indsamler og behandler personoplysninger om foreningens medlemmer og samarbejdspartnere. Der indsamles udelukkende ikke-personfølsomme oplysninger, og der indsamles kun data i det omfang, der er tilstrækkeligt og nødvendigt i forhold til foreningens formål og virke.


De indsamlede og behandlede personoplysninger bliver løbende kontrolleret og ajourført.

1. Hvilke oplysninger indsamles og behandles?

Medlemmerne (B2B salg):  Navn, firmanavn, cvr.-nummer, telefonnummer, bankkontonummer og mailadresse indsamles og behandles.


Salg via Webshop ( B2C salg): Almindelige kontaktoplysninger og betalingskortoplysninger. Oplysningerne behandles med henblik på at gennemføre dine køb, herunder fakturering og forsendelse, og behandles således som led i opfyldelse af en aftale.


Markedsføring: Navn, interesseområde, e-mailadresse med henblik på at udsende nyhedsbreve til de, som har samtykket hertil. Personoplysningerne behandles således, fordi vi har en legitim interesse heri.


2. Hvornår sker der databehandling?

Medlemmerne/butikkerne:


Indsamling, registrering og behandling af data sker ved oprettelse af medlemmer, ved gennemførelse af køb i foreningens B2B webshop, ved gennemfakturering af vare købt hos vores samarbejdspartner, ved opkrævning af betaling, ved den løbende dialog og korrespondance med medlemskredsen, kunder og samarbejdspartnere.



Webshop kunder B2C:


Når du køber et produkt via vores webshop og/eller får produktet udleveret i en af vores fysiske butikker, videregives dine kontaktoplysninger til den butik, som udleverer produktet med henblik på at udlevere produktet til dig. I nogle tilfælde sker videregivelsen også med henblik på at oprette en serviceaftale mellem dig og butikken,


Dette sker altid når du køber en ny cykel på webshoppen ( Click&Collect) og får den udleveret i en fysisk butik.


Når du giver os din mail i forbindelse med tilmelding til vores nyhedsbrev, videregiver vi din e-mail i krypteret form til Facebook med henblik på at målrette vores markedsføring via Facebook til dig eller folk, som ligner dig.


BIKE&CO Danmark ApS vores it-løsninger og får i den forbindelse som databehandler adgang til de personoplysninger, vi registrerer om dig.


Vi benytter eksterne leverandører til bl.a. opbevaring af data og udvikling og drift af hjemmesiden og webshoppen. I den forbindelse overlades dine personoplysninger til følgende eksterne leverandører:


3. Hvem deler vi oplysningerne med?

Foreningens databaser og hjemmeside hostes og vedligeholdes af eksterne leverandører.


BIKE&CO´s Webshop ( B2B 6 B2C) varetages af


MCB A/S


Lægårdsvej 86 B


7500  Holstebro


 


MCB A/S håndtere vores hjemmeside med kunde- og ordredatabaser og fungerer således som databehandler i disse henseender. Der er indgået databehandleraftale med MCB A/S


 


E-mailadresser som anvendes til nyhedsbreve B2C håndteres af


MCB A/S


Lægårdsvej 86 B


7500  Holstebro


 


Daglig Navision it-support varetages af


Prentow Solutions A/S


Lægårdsvej 86 B


7500 Holstebro


 


Prentow Solution A/S håndtere vores økonomi IT system – Navision kunde- og ordredatabaser og fungerer således som databehandler af alle ordre i disse henseender. Der er indgået databehandleraftale med Prentow Solution A/S 


 


Hosting varetages af


C2IT A/S


Birkemosevej 7


6000 Kolding


 


C2IT A/S foretager bl.a. hosting af vores hjemmeside og kunde- og ordredatabaser og fungerer således som databehandler i disse henseender.


 


Marketing portal / Web-shoppen til butikkerne samt nyhedsmail til butikkerne varetages af


PR Offset A/S


Nordre Ringvej 3


7000  Fredercia


4. Datasikkerhed

Vi har regler og procedurer for datasikkerhed, således de indsamlede data nyder beskyttelse mod tab, ændring eller misbrug.


Vores data er beskyttet bag firewall og af antivirus programmer. Disse systemer vil kunne opdage, rapportere, undersøge og dokumentere brud på sikkerheden.


Sker der er brud på sikkerhedens, vil Datatilsynet blive underrettet (anmeldelse) indenfor 72 timer efter tidspunktet for konstateringen af brud på persondatasikkerheden. Desuden vil de registrerede personer uden unødig forsinkelse blive underrettet om bruddet.

5. Samtykke og tilbagekaldelse af samtykke


Indmeldelse i foreningen betragtes som samtykke til, at foreningen registrerer og behandler de for medlemskabets opretholdelse og virke nødvendige oplysninger. Ethvert medlem kan til enhver tid tilbagekalde sit samtykke, ved udmelding efter gældende opsigelsevarsel.



6. Ret til at få adgang til sine personoplysninger


De, der har oplysninger registreret hos foreningen, kan til enhver tid få adgang til og indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om den pågældende.



7. Ret til at få rettet eller slettet sine personoplysninger

De, der har oplysninger registreret hos foreningen, kan til enhver tid få berigtiget, slettet eller begrænset behandlingen af de pågældendes data.


Når formålet med registreringen og behandlingen af specifikke data ikke længere er tilstede, vil de pågældende data blive slettet hos foreningen. Sletningen vil dog ske under hensyntagen til bogføringslovens regler og pligter for opbevaring af regnskabsmateriale og bogføringsdata.


Ønsker du at gøre brug af ovennævnte rettigheder, bedes du kontakte os på info@bikeandco.dk.


8. Cookies

På bikeandco.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.


Flere af disse oplysningerne videregives til tredjepart. Læs mere i vores cookiepolitik her:

9. Klage og indsigelse

De, der har oplysninger registreret hos foreningen, har mulighed for at klage over vores behandling af personoplysninger til


Datatilsynet


Borgergade 28


1300 København K.


 


Se kontaktoplysninger og mere om klageadgang her: www.datatilsynet.dk.


Der er samtidig adgang til at gøre indsigelse mod foreningens behandling af personoplysninger. Indsigelse kan ske på info@bikeandco.dk. Er indsigelsen berettiget, vil foreningens indrette sin behandling af de pågældende data i overensstemmelse hermed. 

Om Bike&Co.dk

Butikskæden som i dag hedder Bike&Co blev etableret i 1978, en stor cykelkæde med cykelbutikker landet over. Din lokale Bike&Co butik er fagmanden, der kan sit kram ned til mindste møtrik. Vi sælger kun køreklare cykler. Det er det, vi kalder samlet pris og det baner vejen for den velkendte cykelglæde. Mosquito Amba og Cykel-X-Perten Amba som har været navnet på kæden senest, blev i December 2014 opkøbt af Bike&Co og kører nu under navnet Bike&Co Danmark ApS.

Butikker

> Find butik
> Åbningstider

BEMÆRK:
info@bikeandco.dk og 86401520 er kun kontakt muligheder til Bike&Co´s hovedkontor.

Kundeservice



Bike & Co Danmark APS   Stribvej 1   8940 Randers SV   Tlf: 86 40 15 20   info@bikeandco.dk